Centrum Informacji Służby Celnej udzieli nam niezbędnych informacji
Organ powstał z połączenia zadań świadczonych w ramach Krajowej Informacji Podatkowej oraz Centrum Informacji Służby Celnej. W rezultacie dając możliwość uzyskania szerokiego zakresu informacji formalnych i prawnie wymaganych obciążeń podatkowych, ceł na poszczególne towary oraz przepisów celnych. Celem zmian jest usprawnienie i skoncentrowanie w jednym miejscu przepływu niezbędnej wiedzy, która do tej pory była rozproszona pomiędzy wieloma jednostkami celnymi.
Centrum Informacji Celnej – w skrócie InfoSC będzie służyć pomocą za pośrednictwem:
- Infolinii telefonicznej: 801 055 055 oraz (22) 330 03 30 (dla telefonów komórkowych).
- Infolinii dla klientów zagranicznych: +48 22 330 03 30
- Poczty elektronicznej: info.sluzbacelna@kat.mofnet.gov.pl
- Oraz poczty tradycyjnej: Izba Celna w Katowicach, Wydział Centrum Informacji Służby Celnej, 43-400 Cieszyn, ul. Bielska 47a
Kontakt z konsultantami jest możliwy w dni robocze od pt-pt. w godzinach od 8:00 do 16:00. Poza tym infolinia umożliwia skorzystanie z automatycznych komunikatów w formie nagrań głosowych, dotyczących podstawowych zagadnień związanych z przekraczaniem granicy kraju. Infolinia działa w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.
Jakich informacji nie uzyskamy?
- Przede wszystkim InfoSC nie udzieli nam konkretnych informacji na temat taryf. Takie dane są udzielane przez warszawskiego Dyrektora Izby Celnej po przekazaniu pisemnego wniosku o udzielenie takiej informacji.
- Interpretacji prawa podatkowego w odniesieniu do indywidualnego podmiotu.
- Opinii prawnej na temat gier hazardowych, wykluczając jedynie prawne przepisy kontroli takich gier.
Dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie służby celnej: www.mf.gov.pl/sluzba-celna