Centrum Informacji Służby Celnej udzieli nam niezbędnych informacji

Organ powstał z połączenia zadań świadczonych w ramach Krajowej Informacji Podatkowej oraz Centrum Informacji Służby Celnej. W rezultacie dając możliwość uzyskania szerokiego zakresu informacji formalnych i prawnie wymaganych obciążeń podatkowych, ceł na poszczególne towary oraz przepisów celnych. Celem zmian jest usprawnienie i skoncentrowanie w jednym miejscu przepływu niezbędnej wiedzy, która do tej pory była rozproszona pomiędzy wieloma jednostkami celnymi.

centrum-informacji-celnej

Centrum Informacji Celnej – w skrócie InfoSC będzie służyć pomocą za pośrednictwem:

  • Infolinii telefonicznej: 801 055 055 oraz (22) 330 03 30 (dla telefonów komórkowych).
  • Infolinii dla klientów zagranicznych: +48 22 330 03 30
  • Poczty elektronicznej: info.sluzbacelna@kat.mofnet.gov.pl
  • Oraz poczty tradycyjnej: Izba Celna w Katowicach, Wydział Centrum Informacji Służby Celnej, 43-400 Cieszyn, ul. Bielska 47a

Kontakt z konsultantami jest możliwy w dni robocze od pt-pt. w godzinach od 8:00 do 16:00. Poza tym infolinia umożliwia skorzystanie z automatycznych komunikatów w formie nagrań głosowych, dotyczących podstawowych zagadnień związanych z przekraczaniem granicy kraju.  Infolinia działa w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.

Jakich informacji nie uzyskamy?

  • Przede wszystkim InfoSC nie udzieli nam konkretnych informacji na temat taryf. Takie dane są udzielane przez warszawskiego Dyrektora Izby Celnej po przekazaniu pisemnego wniosku o udzielenie takiej informacji.
  • Interpretacji prawa podatkowego w odniesieniu do indywidualnego podmiotu.
  • Opinii prawnej na temat gier hazardowych, wykluczając jedynie prawne przepisy kontroli takich gier.

Dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie służby celnej: www.mf.gov.pl/sluzba-celna