Nowy Rok zazwyczaj wiąże się z podwyżkami i zmianami opłat. 2019 nie różni się pod tym względem od poprzednich lat. Największe wzrosty opłat odczujemy u naszego zachodniego sąsiada. Podwyżki myta w Niemczech związane są z nowelizacjami dwóch ważnych, wewnętrznych ustaw.
Tabela nowych opłat
W czerwcu 2018 roku Niemcy rozszerzyli myto na wszystkie drogi federalne w kraju. Od 1 stycznia bieżącego roku w życie weszły nowe zmiany w BFStrMG (Ustawie o pobieraniu opłat za korzystanie z federalnych dróg głównych) oraz w Ustawie o transporcie drogowym (GüKG).
Związek Pracodawców “Transport i Logistyka Polska” w październiku minionego roku apelował do ministra infrastruktury o interwencję w sprawie tak drastycznych podwyżek ( np. opłaty przy 4-osiowych ciężarówkach spełniających normę euro 6 wzrosły aż o 60%).
Polski związek domagał się wprowadzenia odpowiedniego okresu przygotowawczego, aby wszyscy przewoźnicy zdążyli zaplanować nowe budżety i renegocjować warunki trwających kontraktów. Niestety jesienny apel TLP nie doczekał się odzewu ze strony polskiego ministerstwa.
Zakazy dla Diesli
Oprócz podwyżek myta w 2019 roku w Niemczech czeka nas systematycznie poszerzający się zakaz ruchu dla pojazdów z silnikami Diesla. Jest to związane z procesami sądowymi, jakie wytoczyła władzom niemiecka organizacja ochrony środowiska. W ciągu całego roku wybrane miasta będą systematycznie wprowadzać ograniczenia na poszczególnych ulicach i odcinkach dróg.